[O1] ATD napęd 4x4 grzęjące się piasty tylnie, czy to normal

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tosz
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O1] ATD napęd 4x4 grzęjące się piasty tylnie, czy to normal

    Zamieszczone przez cartel1
    Felicia wydaje mi się że będzie tańsza od fabii, jeśli będzie mniejsza od niej, a jej cena na pewno nie wpłynie na cenę OII
    Jak to mniejsza? Będzie pomiędzy Fabią a Octavią.
    Pozdrawiam
    Tomek
  • OLMAPI
    Classic
    • 2008
    • 25

    #2
    [O1] ATD napęd 4x4 grzęjące się piasty tylnie, czy to normal

    Auto mam od miesiąca i wczesniej nie jeździłem z napędem
    zauważyłem że piasty tylnie grzeją się o wiele bardziej niż na przodzie, nie wiem czy to tak ma być, cięzko sprawdzić w tym napędzie bo koła się nie pokrecą tak jak w zwykłe.

    Poza tym raczej spalanie jest za wysokie nawet jak na 4x4. Żeby osiągnąć poziom 7/100 trzeba się nieźle zawzinać, może to związane z tymi piastami...?
    ile u Was pali takie auto?

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      OLMAPI, Witamy kolegę na forum OCP. Dobrym zwyczajem jest się najpierw przywitać w odpowiednim dziale
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • OLMAPI
        Classic
        • 2008
        • 25

        #4
        Dzięki Kolego, zrobię to za moment. ops:

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #5
          Zamieszczone przez OLMAPI
          zauważyłem że piasty tylnie grzeją się o wiele bardziej niż na przodzie,
          Pewnie masz zapieczoną linkę z hamulca ręcznego, albo zapieczone zaciski hamulcowe.
          Zrzuć koło i zobacz czy się swobodnie obraca.
          Co do spalania, to napęd 4x4 daje większe opory, ale w Twoim przypadku myślę że powodem są blokujące hamulce.
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Wydaje mi sie, ze tylni napęd nie chodzi cały czas. Poruszaj linka przy tylnim kole od hamulaca recznego to zobaczysz, ze Ci pusci...
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_os
              Wydaje mi sie, ze tylni napęd nie chodzi cały czas
              tak, ale jego mechanizmy kręcąc się nawet swobodnie dają opory, które musi pokonać silnik.
              To nie jest tak jak w ośce tylne koła na łożyskach.
              W 4x4 tam jest tylny most z haldexem, półosie, wał napędowy na podporach inna skrzynia biegów...
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • AKa
                Rider
                • 2008
                • 572
                • Mercedes-Benz

                #8
                7l/100 ATD 4x4 przed modem na trasie nie dawałem rady przekroczyć. Zwykle powyżej 6.5 było wyczynem... Po modzie z resztą spadło jeszcze niżej...

                A co do kręcenia się kółek- podnosisz i da się kręcić, sprzęgiełko tylne działa centralnie, kręcisz kółkiem jednym na podnośniku- drugie się nie majta, ani nie kręci wałem. :wink: Ale bądź co bądź- i tak ciężko chodzą. :roll:

                Miałem takie autko i spalanie na trasie dało się robić rzędu 5.5-6.5 przed modem, po programie spadło do 5.3-6.3.. Ogólnie- żadnych problemem z autem przez 150kkm nie było... :roll:

                Dodam, że do osób mających lekką nogę nie należę...
                Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Napęd tu nie ma nic do grzania się piast. Po prostu trzeba skontrolować zaciski, tarcze, klocki.
                  To że koło się ciężej obraca to naturalne, musi pokonać moment bezwładnosci, opory łożysk, dyfra, wału i jeszcze sprzęgła załączającego napęd więc jest tego trochę.
                  A co do zużycia to faktycznie ciut wysokie.
                  Może trzeba popracować nad techniką jazdy?

                  Komentarz

                  • OLMAPI
                    Classic
                    • 2008
                    • 25

                    #10
                    dzięki panowie za informacje
                    jechałem dziś do pracy 40 km dosyć swobodnie hamując silnikiem, niekiedy tylko pomagając hamulcem i na miejscu sprawdziłem nie są już tak gorące jak wczoraj przy ostrzejszym hamowaniu ale w porównaniu z przodem to są bardziej ciepłe napewno. może problem jest w rozkładzie siły hamowania?

                    A co do spalania.. ja raczej nie mam ciężkiej nogi ale wyniki są następujące, dobrze by było to porównać:
                    cały zbiornik- srednie 7,21
                    teraz mam pół zbiornika i przejechane 520 km, pozostało na 340km
                    to mój trzeci zbiornik tym autem, jak wyjeżdżę paliwo to napisze ile średnia, ale napewno będzie 7-7,5 /100
                    na trasie 200km jadąc spokojnie ciężko było uzyskać 5,9
                    A może ja się tylko spodziewałem że będzie paliła mniej a to jest normalne. jeżdziłem wcześniej golfem II 1,6td z intercoolerem i śmiało 1000km, zbiornik 55l. :roll:

                    Ale Kazik4x4 1370km na zbiorniku??? u mnie to w 100% nie realne!!!

                    pozdrowienia!!!

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Zamieszczone przez OLMAPI
                      Ale Kazik4x4 1370km na zbiorniku???
                      Tylko weż pod uwage,że 4x4 ma zbiornik o pojemności 62 L, a jak "dobrze" zatankujesz pod korek to i wchodzi 72L.
                      Tyle osobiście wlałem i przejechałem z Niemiec 1280km i jeszcze auto jechało.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Zamieszczone przez OLMAPI
                        dzięki panowie za informacje
                        jechałem dziś do pracy 40 km dosyć swobodnie hamując silnikiem, niekiedy tylko pomagając hamulcem i na miejscu sprawdziłem nie są już tak gorące jak wczoraj przy ostrzejszym hamowaniu ale w porównaniu z przodem to są bardziej ciepłe napewno. może problem jest w rozkładzie siły hamowania?

                        >>Raczej może trzeba przyjrzeć się zaciskom i klockom. Może linka od ręcznego nie cofa się jak nalezy?<<

                        A co do spalania.. ja raczej nie mam ciężkiej nogi ale wyniki są następujące, dobrze by było to porównać:
                        cały zbiornik- srednie 7,21
                        teraz mam pół zbiornika i przejechane 520 km, pozostało na 340km

                        >>Jak ja mam jeszcze pół zbiornika to mam już na szafie jakieś 750-770km najechane i pokazuje jeszcze 360-420km. (ukłon w stronę tankowania)<<

                        to mój trzeci zbiornik tym autem, jak wyjeżdżę paliwo to napisze ile średnia, ale napewno będzie 7-7,5 /100
                        na trasie 200km jadąc spokojnie ciężko było uzyskać 5,9
                        A może ja się tylko spodziewałem że będzie paliła mniej a to jest normalne. jeżdziłem wcześniej golfem II 1,6td z intercoolerem i śmiało 1000km, zbiornik 55l. :roll:

                        Ale Kazik4x4 1370km na zbiorniku??? u mnie to w 100% nie realne!!!

                        >>Panie kolego, te 1370 to była jazda na wyczucie ile można na maxa zrobić, ale nie było jazdy na 6-tce z prędkością 85km tylko normalnie na trasie równo z innymi i w miescie też, tyle że z gazem delikatniej i rozważniej.
                        Na codzień, bez oszczędzania się i samochodu 1150-1170 jest spokojnie osiągale na zbiorniku, ale taki zatankowanym z odpowietrzeniem. (taka mała dźwigienka po lewo tuż za krawędzią wlewu)<<

                        pozdrowienia!!!
                        Swego czasu mercedesem w124 z silnikiem 3000cm3 diesel i w automacie seryjnie robiłem przebiegi 920-950km przy pojemności zbiornika 64litry czyli poniżej siedmiu litrów/ 100km.
                        Co przy tej masie pojazdu, pojemności i skrzyni było wynikiem więcej niż dobrym.


                        Czyli trzeba pracowac nad techniką.


                        Pochrzaniłem cytaty w tym wątku. Moje wpisy ujmę w znaki >><<

                        Komentarz

                        • OLMAPI
                          Classic
                          • 2008
                          • 25

                          #13
                          Zamieszczone przez kazik4x4
                          >>Jak ja mam jeszcze pół zbiornika to mam już na szafie jakieś 750-770km najechane i pokazuje jeszcze 360-420km. (ukłon w stronę tankowania)<<
                          I od tej pory wiem że u mnie jest coś nie tak. przypomne- mam 520 km i pół zbiornika ale spróbuje jescze odpowietrzac przy tankowaniu

                          narka dzięki

                          Komentarz

                          • AKa
                            Rider
                            • 2008
                            • 572
                            • Mercedes-Benz

                            #14
                            Ale.. Odpowietrzenie nie zmniejszy zużycia paliwa.

                            Spróbuj jadąc odpuszczać delikatnie gaz tak, żeby spalanie w komputerku poszło w dół, a prędkość nie spadła
                            Jeżeli i to nic nie da, to sprawdź ciśnienie w oponkach. :roll: No, chyba że na 225/215 jeździsz- to spalanie faktycznie może być wyższe z racji jeszcze większych oporów toczenia...

                            Ile do przeglądu zostało? Przyspiesza tak jak powinna?
                            Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                            Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                            Komentarz

                            • OLMAPI
                              Classic
                              • 2008
                              • 25

                              #15
                              Zamieszczone przez AKa
                              Spróbuj jadąc odpuszczać delikatnie gaz tak, żeby spalanie w komputerku poszło w dół, a prędkość nie spadła
                              tak.. ja wiem , tak tez staram sie robić, od tankowania aż mi noga zaczyna dretwieć
                              ciśnienie w oponach ok, opony zimowe 195/65R15
                              do przegladu- jest 15 tys po przeglądzie dużym u niemca z wymiana paska rozrządu, jutro pewnie zrobię wymianę oleju, olej Shell Helix Ultra VX 5W30 i taki zaleje tylko nie VX bo teraz jest już Shell Helix Ultra Extra

                              Komentarz

                              • AKa
                                Rider
                                • 2008
                                • 572
                                • Mercedes-Benz

                                #16
                                Ja nie robiąc tego wykręcałem jakieś 6.5... Cisnąc. :diabelski_usmiech


                                Proponowałbym bardziej sprawdzić filtry paliwa i powietrza. Bo może w tym tkwić przyczyna. I ciągle pytanie- jak dynamika...
                                Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                Komentarz

                                • OLMAPI
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 25

                                  #17
                                  Zamieszczone przez AKa
                                  I ciągle pytanie- jak dynamika...
                                  wydaje mi się że ciagnie jak to 100 KM. na 1,2 i 3-ce ciagnia jak burza potem już troszeczke jej brakuje tak od 130 już za bardzo nie przyspiesza.
                                  u mnie cisnąc nie ma szans zejść poniżej 7,5. Ja jeżdżę tak 100-110/h 5 lub 6 biegiem, patrząc na spalaniei wynik ok 6,5
                                  Dodam że w pracy mam do czynienia z O2 1,9 105 KM Kombi i wycisnąć z niej 6 litrów to naprawdę trzeba się starać w trasie, wyprzedzając i w prędkościach do ok 170-180
                                  może każdy komputerek inaczej wskazuje...
                                  Na poczatku musze sprawdzić linki, zaciski itp. , wypalę parę zbiorników i wtedy coś napiszę o spalaniu.

                                  :idea: Ale dobrze że jest tu ktoś kto ma O1 4x4 i pisze że piasty mu się nie grzały
                                  Zamieszczone przez kazik4x4
                                  Napęd tu nie ma nic do grzania się piast.
                                  POZDRAWIAM

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    #18
                                    Zamieszczone przez OLMAPI
                                    Na poczatku musze sprawdzić linki, zaciski itp. , wypalę parę zbiorników i wtedy coś napiszę o spalaniu.

                                    :idea: Ale dobrze że jest tu ktoś kto ma O1 4x4 i pisze że piasty mu się nie grzały
                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    Napęd tu nie ma nic do grzania się piast.
                                    POZDRAWIAM
                                    Ale pamiętaj że to co komp pokazuje czasami niewiele ma wspólnego z rzeczywistością.
                                    Tankowanie pod korek, z odpowietrzniem zbiornika, jazda i znów pod korek.
                                    Proste dzielenie i masz wynik realny.
                                    Szerokiej drogi!

                                    Komentarz

                                    Pracuję...