Zamieszczone przez cartel1
[O1] ATD napęd 4x4 grzęjące się piasty tylnie, czy to normal
Zwiń
X
-
[O1] ATD napęd 4x4 grzęjące się piasty tylnie, czy to normal
Auto mam od miesiąca i wczesniej nie jeździłem z napędem
zauważyłem że piasty tylnie grzeją się o wiele bardziej niż na przodzie, nie wiem czy to tak ma być, cięzko sprawdzić w tym napędzie bo koła się nie pokrecą tak jak w zwykłe.
Poza tym raczej spalanie jest za wysokie nawet jak na 4x4. Żeby osiągnąć poziom 7/100 trzeba się nieźle zawzinać, może to związane z tymi piastami...?
ile u Was pali takie auto?
-
-
Zamieszczone przez OLMAPIzauważyłem że piasty tylnie grzeją się o wiele bardziej niż na przodzie,
Zrzuć koło i zobacz czy się swobodnie obraca.
Co do spalania, to napęd 4x4 daje większe opory, ale w Twoim przypadku myślę że powodem są blokujące hamulce.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osWydaje mi sie, ze tylni napęd nie chodzi cały czas
To nie jest tak jak w ośce tylne koła na łożyskach.
W 4x4 tam jest tylny most z haldexem, półosie, wał napędowy na podporach inna skrzynia biegów...DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
7l/100 ATD 4x4 przed modem na trasie nie dawałem rady przekroczyć. Zwykle powyżej 6.5 było wyczynem... Po modzie z resztą spadło jeszcze niżej...
A co do kręcenia się kółek- podnosisz i da się kręcić, sprzęgiełko tylne działa centralnie, kręcisz kółkiem jednym na podnośniku- drugie się nie majta, ani nie kręci wałem. :wink: Ale bądź co bądź- i tak ciężko chodzą. :roll:
Miałem takie autko i spalanie na trasie dało się robić rzędu 5.5-6.5 przed modem, po programie spadło do 5.3-6.3.. Ogólnie- żadnych problemem z autem przez 150kkm nie było... :roll:
Dodam, że do osób mających lekką nogę nie należę...Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Napęd tu nie ma nic do grzania się piast. Po prostu trzeba skontrolować zaciski, tarcze, klocki.
To że koło się ciężej obraca to naturalne, musi pokonać moment bezwładnosci, opory łożysk, dyfra, wału i jeszcze sprzęgła załączającego napęd więc jest tego trochę.
A co do zużycia to faktycznie ciut wysokie.
Może trzeba popracować nad techniką jazdy?
Komentarz
-
-
dzięki panowie za informacje
jechałem dziś do pracy 40 km dosyć swobodnie hamując silnikiem, niekiedy tylko pomagając hamulcem i na miejscu sprawdziłem nie są już tak gorące jak wczoraj przy ostrzejszym hamowaniu ale w porównaniu z przodem to są bardziej ciepłe napewno. może problem jest w rozkładzie siły hamowania?
A co do spalania.. ja raczej nie mam ciężkiej nogi ale wyniki są następujące, dobrze by było to porównać:
cały zbiornik- srednie 7,21
teraz mam pół zbiornika i przejechane 520 km, pozostało na 340km
to mój trzeci zbiornik tym autem, jak wyjeżdżę paliwo to napisze ile średnia, ale napewno będzie 7-7,5 /100
na trasie 200km jadąc spokojnie ciężko było uzyskać 5,9
A może ja się tylko spodziewałem że będzie paliła mniej a to jest normalne. jeżdziłem wcześniej golfem II 1,6td z intercoolerem i śmiało 1000km, zbiornik 55l. :roll:
Ale Kazik4x4 1370km na zbiorniku??? u mnie to w 100% nie realne!!!
pozdrowienia!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OLMAPIAle Kazik4x4 1370km na zbiorniku???
Tyle osobiście wlałem i przejechałem z Niemiec 1280km i jeszcze auto jechało.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OLMAPIdzięki panowie za informacje
jechałem dziś do pracy 40 km dosyć swobodnie hamując silnikiem, niekiedy tylko pomagając hamulcem i na miejscu sprawdziłem nie są już tak gorące jak wczoraj przy ostrzejszym hamowaniu ale w porównaniu z przodem to są bardziej ciepłe napewno. może problem jest w rozkładzie siły hamowania?
>>Raczej może trzeba przyjrzeć się zaciskom i klockom. Może linka od ręcznego nie cofa się jak nalezy?<<
A co do spalania.. ja raczej nie mam ciężkiej nogi ale wyniki są następujące, dobrze by było to porównać:
cały zbiornik- srednie 7,21
teraz mam pół zbiornika i przejechane 520 km, pozostało na 340km
>>Jak ja mam jeszcze pół zbiornika to mam już na szafie jakieś 750-770km najechane i pokazuje jeszcze 360-420km. (ukłon w stronę tankowania)<<
to mój trzeci zbiornik tym autem, jak wyjeżdżę paliwo to napisze ile średnia, ale napewno będzie 7-7,5 /100
na trasie 200km jadąc spokojnie ciężko było uzyskać 5,9
A może ja się tylko spodziewałem że będzie paliła mniej a to jest normalne. jeżdziłem wcześniej golfem II 1,6td z intercoolerem i śmiało 1000km, zbiornik 55l. :roll:
Ale Kazik4x4 1370km na zbiorniku??? u mnie to w 100% nie realne!!!
>>Panie kolego, te 1370 to była jazda na wyczucie ile można na maxa zrobić, ale nie było jazdy na 6-tce z prędkością 85km tylko normalnie na trasie równo z innymi i w miescie też, tyle że z gazem delikatniej i rozważniej.
Na codzień, bez oszczędzania się i samochodu 1150-1170 jest spokojnie osiągale na zbiorniku, ale taki zatankowanym z odpowietrzeniem. (taka mała dźwigienka po lewo tuż za krawędzią wlewu)<<
pozdrowienia!!!
Co przy tej masie pojazdu, pojemności i skrzyni było wynikiem więcej niż dobrym.
Czyli trzeba pracowac nad techniką.
Pochrzaniłem cytaty w tym wątku. Moje wpisy ujmę w znaki >><<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4>>Jak ja mam jeszcze pół zbiornika to mam już na szafie jakieś 750-770km najechane i pokazuje jeszcze 360-420km. (ukłon w stronę tankowania)<<
narka dzięki
Komentarz
-
-
Ale.. Odpowietrzenie nie zmniejszy zużycia paliwa.
Spróbuj jadąc odpuszczać delikatnie gaz tak, żeby spalanie w komputerku poszło w dół, a prędkość nie spadła
Jeżeli i to nic nie da, to sprawdź ciśnienie w oponkach. :roll: No, chyba że na 225/215 jeździsz- to spalanie faktycznie może być wyższe z racji jeszcze większych oporów toczenia...
Ile do przeglądu zostało? Przyspiesza tak jak powinna?Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AKaSpróbuj jadąc odpuszczać delikatnie gaz tak, żeby spalanie w komputerku poszło w dół, a prędkość nie spadła
ciśnienie w oponach ok, opony zimowe 195/65R15
do przegladu- jest 15 tys po przeglądzie dużym u niemca z wymiana paska rozrządu, jutro pewnie zrobię wymianę oleju, olej Shell Helix Ultra VX 5W30 i taki zaleje tylko nie VX bo teraz jest już Shell Helix Ultra Extra
Komentarz
-
-
Ja nie robiąc tego wykręcałem jakieś 6.5... Cisnąc. :diabelski_usmiech
Proponowałbym bardziej sprawdzić filtry paliwa i powietrza. Bo może w tym tkwić przyczyna. I ciągle pytanie- jak dynamika...Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AKaI ciągle pytanie- jak dynamika...
u mnie cisnąc nie ma szans zejść poniżej 7,5. Ja jeżdżę tak 100-110/h 5 lub 6 biegiem, patrząc na spalaniei wynik ok 6,5
Dodam że w pracy mam do czynienia z O2 1,9 105 KM Kombi i wycisnąć z niej 6 litrów to naprawdę trzeba się starać w trasie, wyprzedzając i w prędkościach do ok 170-180
może każdy komputerek inaczej wskazuje...
Na poczatku musze sprawdzić linki, zaciski itp. , wypalę parę zbiorników i wtedy coś napiszę o spalaniu.
:idea: Ale dobrze że jest tu ktoś kto ma O1 4x4 i pisze że piasty mu się nie grzałyZamieszczone przez kazik4x4Napęd tu nie ma nic do grzania się piast.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OLMAPINa poczatku musze sprawdzić linki, zaciski itp. , wypalę parę zbiorników i wtedy coś napiszę o spalaniu.
:idea: Ale dobrze że jest tu ktoś kto ma O1 4x4 i pisze że piasty mu się nie grzałyZamieszczone przez kazik4x4Napęd tu nie ma nic do grzania się piast.
Tankowanie pod korek, z odpowietrzniem zbiornika, jazda i znów pod korek.
Proste dzielenie i masz wynik realny.
Szerokiej drogi!
Komentarz
-
Komentarz